Træning af hjernen

Træning af hjernen har sammenligninger med fysisk træning, derfor indsætter jeg skemaet fra fysisk træning, der er dog forskelle og et sted er at hvor man ved fysisk træning ikke forbedrer sit udgangspunkt fra ca 30-35 års alderen , kan man forbedre sit mentale  udgangspunkt ved at feks begynde at interesere sig for forskellige ting.  feks ip spille skak , Samfundsmæssige  ting m,m.  Ved feks Alsheim træner man patienter på denne måde .

Første felt belastning, Kan være koncentration i forbindelse af hård træning til konkurence idræt, eller det kan være en periode med lange skoledage, eller arbejde. Indlæring og konsentration beynder at blive tungere og man kan dagen efter faktisk ikke huske de sidste timer af den periode som vi kalder træning. Periode hvor man svækkes, og ens emumforsvar er lavt.

Så når vi til det som hedder restituation, hvor vi skal have opbygget  til udgangsnivuet, ( den vandrette streg) For hjernens vedkommende drejer det sig om at få det lave gear frem, slappe af med  en gåtur sammen med en god ven , læse lidt uforpligtende læsning, gerne lidt humor,m,m. Man går fra høj til lav spænding .Periode hvor man genopbygger.

Tredje trin kan man også trække tråde til alm træning, men her drejer det sig om begrebet høj og lav spænding. Man har lige været overbelastet, og er på vej op, men her drejer det sig om at opbygge et restuationsmønster der bevarer den lave spænding helt til sit nye udgangspunkt. Mange reagerer forkert og lader den høje spænding få overtaget og restituationen går den forkerte vej, man træner nedad. Det er den lave der gir løft og  harmoni .

Harmoni er jo at hvile i sig selv, men det smitter jo til hele familien. mange vil opleve at de faktisk når mere af det gode , og får omtanke til at fravælge det urolige, ubrugelige.

Høj spænding er farlig, det er søvnløshed, psykiske problemer, højt blodtryk, stress ikke alene hos den enkelte, men som med lav spænding spredes til hele familien og kan hos børn give angst og spiseforstyrelser ,m,m.

Træn mentalt og få sved på panden.

Mental træning er at man feks inde i sit hoved forestiller sig at man deltager  i en sportsaktivitet, eller andre ting der kræver fysisk kraft i virkeligheden. Lad os blive i sportens verden. Man har haft en kariere feks i cykling, man sætter sig i en god stol, sætter lidt sløvende musik på, og tænker på den tid man havde som aktiv rytter, men tænker på sin træner imens man falder lidt hen, tæt på at sove, men sørger for man ikke gør det ( opnå en trance). Man forestiller sig starten, skuddet går , man satsede på at komme først fra start, men de smuttede lidt , men jeg ved at jeg er god ved de to stigninger på ruten, og gir den gas. Jeg kommer i mål som nr et, og bliver hyldet på podiet. min træner kalder på mig og jeg vågner forsigtigt med sved på panden, og en forhøjet puls, og dermed  kan man også tabe sig , selv om man måske fysisk er frataget muligheden for fysisk træning. Dette er også forklaringen på min påstand om at man kan dyrke idrær såfremt hjernen er nogen lunde og man kan blinke med det ene øje. Dem som ønsker hjælp til denne form for sport kan sende en mail .

En lille historie om hvad mental ,og autogen træning kan.                                                     

En  lerdueskytte rammer plet 10 gange , men herefter begynder det at svipse. Træneren siger til ham at når du passerer det tiende skud, hedder det en ny serie, og skytten placerer 10 fuldtræffere mere.

Mere når jeg får tid